Google Analytics este un serviciu, care generează rapoarte cu date de trafic web, referitoare la site-ul căruia îi este atribuit un script de urmărire. Din păcate, datele oferite de Google Analytics nu sunt retroactive.
Așadar, scriptul trebuie adăugat cât mai repede pe site (dacă se poate, chiar înainte de a fi publicat), pentru a ne asigura că nu pierdem informații relevante despre vizitatorii site-ului tau.
De asemenea, Google Analytics ne oferă posibilitatea de a vedea traseul utilizatorilor pe paginile site-ului, precum și canalele de achiziție prin care au ajuns la site (direct, organic, social media, e-mail, PPC, etc.).
Putem segmenta vizitatorii pe rapoarte de criterii demografice, cum ar fi categorii de vârstă, de interese și raportul dintre sexe.
Din momentul în care vei avea aceste informații despre vizitatorii site-ului tău, îți vei cunoaște mai bine clienții. Vei putea crea conținut atractiv pentru publicul vizat de site și vei crește rata de conversie. O conversie poate însemna abonarea la newsletter a unui vizitator sau chiar achiziționarea unui produs de pe site.
Rapoartele ne pot spune câți utilizatori unici ne-au vizitat site-ul într-o perioadă definită, de câte ori, în ce țări sau orașe se află vizitatorii, de pe ce dispozitive (mobil, desktop sau tabletă), din ce browser (Chrome, Safari, Firefox etc.).